بررسی حرکت پشت بازو دیپ با دستگاه – (Dip machine)

تصویر آناتومی عضلات پشت بازو

ماشین ها (دستگاه ها) به کمک ما آمده اند تا حرکات بدنسازی را ایزوله تر و راحت انجام دهیم، تا فشار را بر روی عضله هدف قرار دهیم. یکی از دستگاه های بسیار کارآمد در باشگاه های بدنسازی، دستگاه دیپ (Dip machine) میباشد که با مکانیزم خود و راحت تر کردن حرکت، به ما کمک میکند تا فشار لازم را بروی عضلات سینه و پشت بازو قرار دهیم.

wodino-assisted-dip
wodino-assisted-dip

یکی از بهترین حرکات با وزن بدن برای تقویت عضلات بالا تنه میباشد که در حالت های زیادی میتوان آن را انجام داد، اما ما در این مقاله به بررسی حرکت با دستگاه میپردازیم.

حرکت دیپ فشار زیادی به سرشانه ها وارد میکند، بنابراین فرم صحیح حرکت مهم ترین فاکتور برای جلوگیری از آسیب و قرار دادن فشار بر روی عضلات هدف میباشد. به این منظور میتوان این حرکت را با استفاده از ماشین انجام داد و با گذشت زمان بدون کمک و استفاده از وزن بدن حرکت را در دامنه حرکتی کامل ادامه داد.

قرار گرفتن در موقعیت مناسب:

قبل از اینکه به سراغ میله های موازی (پارالل) برای انجام حرکت بروید، باید بدانید که چگونه روی میله ها قرار گیرید. ممکن است شما میله های موازی را در مسابقات ژیمناستیک دیده باشید و حتی تماشا کرده باشید که یک ورزشکار نخبه به درستی از آن استفاده میکند.

برای قرار گرفتن روی دستگاه، زانوها را خم کرده و روی تکیه گاه قرار دهید. میان تنه خود را صاف کنید و در حالت طبیعی وزن خود را روی دستگیره ها قرار دهید (فاصله دست ها در راستای بیعی بدن باشند).

سرشانه ها در این حرکت تحت فشار زیادی هستند و در حین انجام حرکت باید وضعیت شانه ها را صاف قرار دهید. برای این کار کمر خود را صاف نگهدارید و عضلات سینه را بالا دهید و از حالت شراگ شدن سرشانه جلوگیری کنید.

در ابتدا لازم نیست که حرکت را در دامنه حرکتی کامل انجام دهید، و میتوانید حرکت را به صورت نیمه انجام دهید و آرام آرام دامنه حرکتی خود را بیشتر کنید.

در صورتی که حین انجام حرکت احساس درد و ناراحتی در نواحی سرشانه، آرنج یا مچ دست داشتید، حرکت را متوقف کنید و به مفاصل خود استراحت دهید.

Hamidreza وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *